RAJATTUUN ERÄÄN FORD-MALLEJA KORKOTARJOUS ALK. 0,99% + KULUT

Sähköauton voi ladata kotona ja tien päällä usein eri tavoin.
Lataaminen kotona
Julkinen lataus
Latausteho on yleensä- (11-22kW). 11–22 kW, jolla saat toimintasädettä 50–70 km tunnissa.
50 kW:n tasavirtalaturi- Näitä latureita on jo yleisesti saatavilla monissa maissa. Asemaan on aina kiinnitetty latausjohto, joten et tarvitse omaa. Ne tarjoavat noin 250 km toimintasädettä tunnissa.
150 kW:n tasavirtalaturi- Nämä lataavat nopeimmin ja tarjoavat 500–650 km toimintasädettä tunnissa. Julkista latausjohtoa ei tarvita. Tehokkaiden latureiden määrä kasvaa jatkuvasti. Ford ja IONITY lisäävät yhteistyössä tehokkaiden latureiden määrää Euroopan maanteiden varsilla.
Kaikki arvot perustuvat tyypillisiin olosuhteisiin. Todelliset latausnopeudet saattavat vaihdella.
Sähköautojen omistajat suorittavat yleensä 90 prosenttia latauksistaan kotona (Lähde). Tämä on myös todennäköisesti edullisin vaihtoehto, ellei työnantaja tarjoa ilmaista latausmahdollisuutta työpaikalla.
Kotiin asennetun Fordin latauslaitteen avulla sähköauton voi kytkeä yöksi lataukseen. Aamulla akku on täynnä, aivan kuin lataisit puhelimen. Asiantuntijakumppanimme auttavat asennuksessa. Lisätietoja kiinteästä Fordin latauslaitteesta julkaistaan keväällä 2020.
Voit myös ladata hitaammin käyttämällä tavallista laitejohtoa tavallisessa kotitalouspistorasiassa tai suuritehoisemmassa voimavirtapistorasiassa.
Sähköauton latausaika riippuu akun koosta ja jäljellä olevasta akkuvarauksesta sekä käyttämäsi latauslaitteen latausnopeudesta. Seuraavassa on esimerkkejä siitä, kuinka paljon toimintasädettä voit lisätä tunnissa eri laturityypeillä.
Kotitalouspistorasia: 10–15 km toimintasädettä tunnissa
Fordin latauslaite / julkinen vaihtovirtalataus: 50–70 km toimintasädettä tunnissa.
Julkinen 50 kW:n tasavirtalaturi: 250–330 km toimintasädettä tunnissa
Julkinen 150 kW:n tasavirtalaturi: 500–600 km toimintasädettä tunnissa.
Kaikki arvot perustuvat tyypillisiin olosuhteisiin. Todelliset latausnopeudet saattavat vaihdella
Sopivimmat latauslaitteet riippuvat asumismuodostasi ja ajotavoistasi.
Voit käyttää FordPass-sovellusta tai auton navigointijärjestelmää. Molemmista näet eri latausasemien tarkat sijainnit, saatavuuden ja kustannukset.
Jos olet matkalla, sekä sovellus että navigointijärjestelmä löytävät laturit reitiltäsi ja päivittävät saapumisaikasi sisältämään latausajat.
FordPassin lataustilauksella maksat latauksesta pay as you go -menetelmällä. Jokaisen latauskerran jälkeen saat ilmoituksen, jossa on latauksen tarkemmat tiedot ja laskutettava hinta.
Sähköautomalleja on monenlaisia pieniakkuisista kaupunkiautoista suurempiakkuisiin katumaastureihin. Mustang Mach-E:n tavoitetoimintasäde on vakioakulla 450 km tai pitkäkestoisemmalla akulla jopa 600 km*.
Ajattele pisintä säännöllistä matkaasi ja päivittäistä ajomatkaasi. Ota myös huomioon, että jos pystyt lataamaan kotona, voit "tankata" joka ilta kytkemällä auton pistorasiaan. Huomaat pian, että näillä toimintasäteillä kotilataus riittää useimpiin matkoihin. Ja kun edessä on pitkä matka, FordPassin julkinen lataus ja suuritehoinen IONITY-lataus on helppo sisällyttää matkasuunnitelmaan.
Akuilla on optimaalinen käyttölämpötila, jota ne ylläpitävät lämmittämällä ja jäähdyttämällä. Akut antavat virtaa kaikelle, minkä kytket päälle. Joten voit parantaa toimintasädettä valitsemalla tarkoin, mihin virtaa käytät. Sähköauton toimintasädettä voi lisätä kylmällä säällä monella tapaa:
Sähköauton viiden vuoden määräaikaishuoltokustannukset voivat olla jopa 50 prosenttia pienemmät kuin polttomoottoriautossa.**
Tämä johtuu siitä, että sähköautoissa on vähemmän liikkuvia osia, joten kunnossapitokustannusten pitäisi olla pienempiä. Lisäksi Mustang Mach-E:ssä on myös 8 vuoden akkutakuu.
Suomessa maksetaan käyttövoimaveroa ja vuosittaista perusveroa. Lisätietoja: https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/ajoneuvoveron-rakenne-ja-maara
Tyypillisesti sähköauton lataaminen maksaa noin 292,50 euroa vuodessa. Bensiinin/dieselin osalta noin 1740 euroa vuodessa.***
***Tyypillinen 1447,5 euron säästö perustuu 15 000 kilometrin vuotuiseen polttoaineenkulutukseen, 8,0 l / 100 km polttoaineenkulutukseen, 1,45 euron/l polttoainekustannuksiin, 0,13 euron/kWh kotitalouksien sähkökustannuksiin, 15 kWh / 100 km energiankulutukseen ja kaikkiin kotona suoritettaviin latauksiin.
Fordin sähköautot valmistetaan yhtä korkeiden laatustandardien mukaan kuin Fordin perinteisetkin autot. Siksi annamme akuille 8 vuoden / 160 000 kilometrin takuun Euroopassa.
Sähköautojen toimintasäteeseen vaikuttavat bensiini- ja dieselautojen tavoin monet eri tekijät. Tärkeimpiä huomioitavia asioita:
Suuret nopeudet ja nopea kiihdytys käyttävät enemmän tehoa ja lyhentävät toimintasädettä, joten pääset pidemmälle tasaisella nopeudella ja vähittäisellä kiihdytyksellä.
Äärimmäisen kuumat tai kylmät sääolosuhteet vaikuttavat akkuihin ja voivat pienentää toimintasädettä. Myös auton sisätilojen lämmitys tai jäähdytys kuluttavat akkua. Suosittelemme säätämään sisälämpötilaa, kun auto on vielä laturiin kytkettynä.
Jarrutusenergiantalteenottojärjestelmä voi ottaa talteen ja käyttää yli 90 prosenttia energiasta, joka tavallisesti menetettäisiin jarrutuksen aikana. Se lataa korkeajänniteakkua ja maksimoi toimintasäteen.
Ei, täyssähköautot eivät aiheuta pakokaasupäästöjä. Jos lataat sähköauton käyttämällä uusiutuvaa energiaa / vihreää sähköä, voit vähentää CO2-päästöjäsi entisestään.
Mustang Mach-E:n vakiovarustukseen kuuluvat seuraavat kaapelit:
Saatat myös tarvita ylimääräisen virtajohdon adapterin, jolloin voit ladata autoa muissa maissa.
Julkaisemme ensi vuoden alussa lisätietoja muun muassa seuraavista saatavilla olevista lisävarusteista:
UUSIEN HENKILÖAJONEUVOJEN
UUSIEN HENKILÖAJONEUVOJEN | MACH-E
UUSIEN HENKILÖAJONEUVOJEN | KUGA
UUSIEN HENKILÖAJONEUVOJEN | PUMA
UUSIEN HENKILÖAJONEUVOJEN | FOCUS
UUSIEN HYÖTYAJONEUVOJEN
UUSIEN HYÖTYAJONEUVOJEN
UUSIEN HYÖTYAJONEUVOJEN