Tärkeää tietoa liittyen koronavirukseen
29.11.2019

Ford julkaisi Explorerin ladattavan hybridin (PHEV) ja Mustang Mach-E -täyssähköauton hinnat

VANTAA, 26.11.2019Ford on julkaissut ensi vuonna Suomeen tulevien täysin uusien sähköautojensa – Explorer ladattavan hybridin (PHEV) ja täyssähköisen Mustang Mach-E SUV:n hinnat. Samalla käynnistyi Explorerin ennakkomyynti ja Mustang Mach-E -mallien ennakkovaraus Ford-jälleenmyyjäliikkeissä.


Ford Explorer ladattavaan hybridiin (PHEV) on saatavilla kaksi varustetasoa: urheilullinen ST-Line ja ylellinen Platinum. ST-Line-mallin hinta on alkaen 81 389,54 € ja Platinum-mallin 82 751,51 €. Suomessa myytävät Explorerit ovat nelivetomalleja Fordin 10-vaihteisella automaattivaihteistolla.

Explorerin erittäin kattavaan vakiovarusteluun kuuluvat muun muassa matkustusmukavuutta lisäävät sähkötoimisesti 10-suuntaisesti säädettävät nahkaverhoillut etuistuimet hierontatoiminnolla, kaksiosainen panoraamalasikatto, B&O Audio -äänentoistojärjestelmä 14 kaiuttimella, Active Noise Control -vastamelujärjestelmä, 10,1” kosketusnäyttö, sähkötoiminen takaluukku ja FordPass Connect -modeemiteknologian tuomat liitettävyysratkaisut.

Vakiovarusteisiin kuljettajaa avustaviin teknologioihin kuuluvat esimerkiksi Ford Co-Pilot 360 -toiminnot 360 asteen kameralla, aktiivinen vakionopeudensäädin, stop & go -järjestelmä ja siihen sisältyvät ruuhka- ja ajolinja-avustimet, aktiivinen pysäköintiavustin sekä risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (BLIS).

Sähköistetystä 3.0-litraisesta EcoBoost-bensiinimoottorista, sähkömoottorista ja akusta koostuva voimalinja tarjoaa tehoa yhteensä 457 hv, vääntöä 825 Nm ja kaupunkiajossa 44 km toimintamatkan puhtaasti sähköllä.

Explorer valmistetaan Chicagossa, Yhdysvalloissa, ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen touko-kesäkuun aikana.



Täysin uusi Mustang Mach-E sähköistää Suomen sähköautomarkkinaa.

Myös maanantaina 18.11. julkistettu täysin uusi Mustang Mach-E on saanut Suomessa ensimmäiset ennakkohintansa.

Ensimmäinen, rajoitettu erä Mustang Mach-E -malleja saadaan Suomeen jo vuoden 2020 loppuun mennessä. Vuoden 2020 toimituksiin saatavat mallit ovat nelivetoiset Mustang Mach-E AWD First Edition 98 kWh akustolla ja Mach-E AWD 75 kWh akustolla. Näiden hinnat ovat:

  • Mustang Mach-E First Edition AWD 98 kWh, hinta alkaen 71.726,03 €.
    Toimintamatka on jopa 540 km (WLTP), teho 248 kW/337 hv ja vääntö 565 Nm.
  • Mustang Mach-E AWD 75 kWh, hinta alkaen 57.872,04 €.
    Toimintamatka jopa 420 km (WLTP), teho 190 kW/258 hv ja vääntö 565 Nm.

Takavetoiset mallit tulevat myyntiin vuoden 2020 aikana ja niiden toimitukset tapahtuvat vuonna 2021. Alustavat ennakkohinnat ovat näille malleille:

  • Mustang Mach-E RWD 98 kWh, alkaen 56.890 €.
    Toimintamatka jopa 600 km, teho 210 kW/285 hv ja vääntö 415 Nm.
  • Mustang Mach-E RWD 75 kWh, alkaen 49.980,35 €.
    Toimintamatka jopa 450 km, teho 190 kW/258 hv ja vääntö 415 Nm.

Ford Mustang Mach-E valmistetaan Cuautitlanissa Meksikossa.

#  #  #

Ford Explorer ladattava hybridi (PHEV) CO2-päästöt alkaen 71 g/km, polttoaineen kulutus alk. 3,1l/100 km*

*Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.


YhteydenottopyyntöTilaa uutiskirje



Uutiset



Käyttöehdot Yksityisyydensuoja Työpaikat